Karbon yutak ormanları teklifi yasalaştı
Orman Genel Müdürlüğü’nün karbon yutak ormanlarına imkan sağlayacak kanun değişikliği yürürlüğe girdi.
EK MADDE 21- Küresel iklim değişikliğiyle mücadeleye katkı sağlamak ve ormanların sera gazı tutum kapasitesini artırmak maksadıyla Orman Genel Müdürlüğü karbon yutak ormanları kurar, bedel almak suretiyle kurdurur veya kurulmuş ormanların tesis maliyetinden az olmamak ve karbon piyasası rayiç bedeli tahsil edilmek kaydıyla tahsis eder, yönetir ve işletir. Bu maddenin uygulanması ile ilgili tanım, şekil, şart ve esaslar İklim Değişikliği Başkanlığının görüşü alınarak yönetmelikle düzenlenir.”
Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından konu ile ilgili yapılan açıklamada düzenleme ile ormanların iklim değişikliğine karşı daha güçlü hale getirilmesinin, bu kapsamda da 2053 net sıfır emisyon hedefi ve ulusal kalkınma öncelikleri kapsamında, sera gazı emisyon azaltımını destekleyen, iklim değişikliğine uyum ve azaltım kapasitesini artıran “Karbon Yutak Ormanları” nın kurulmasının önü açıldığı ifade edildi.
Açıklamada kurulacak bu ormanlar sayesinde Türkiye’nin karbon azaltım hedeflerine katkı sağlanmak ile birlikte karbon piyasaları, iklim finansmanı ve yeşil ekonomi alanlarında yeni ekonomik fırsatlar oluşacağı ifade edildi.
Bununla birlikte açıklamada verimli orman alanlarının artması ile de odun dışı orman ürünleri, ekoturizm, kırsal kalkınma ve sürdürülebilir üretim yoluyla da Türkiye ekonomisine uzun vadeli maddi katkı sunulmasının hedeflendiği de ifade edildi.
[1]
